one drop perfume... with affordable price..

one drop perfume... with affordable price..
click me

My Blog List


SALAM TO ALL

PLS BE INFORMED, UTK HARGA PAT RESELLER KB AND TUTONG.. HARGA BAGI ITEMS @ SEHATANGGUN FAIZEEN AKAN DITAMBAH $2 (UTK MENANGGUNG KOS PENGAMBILAN STOCK DI TEMPAT DEALER)

IMPORTANT INFO IMPORTANT INFO

Salam to all ... starting 11 Jan 2010, emails, sms and calls will be entertained and replied after 5pm. Bagi semua pengunjung blog ini, pls baca details bg setiap items yg di upload. Thanks atas sokongan biskita semua & kerjasama dari semua pihak amatlah dhargai.

biodatas available..

biodatas available..
SMS ME @ 7172690

Monday, November 16, 2009

HEART DISEASES RISE...MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK... JOM MINUM MANGOSTYN. JUICE.. UNTUK KESIHATAN YG OPTIMUM....


APA ITU BUAH MANGGIS?

Buah manggis,dikenali dengan nama saintifik “Garcinia Mangostana”, adalah buah luarbiasa yang ditemui dikawasan Asia Tenggara seperti Indonesia,Thailand,Kemboja,Vietnam,Myanmar,Malaysia,Filipina dan kepulauan yang lain Dan diberapa kawasan tropika diseluruh dunia.Kulit manggis pahit,bergetah,pigmen berwarna ungu dan isinya tidak terhingga sedapnya-rasa sensasi daripada buah yang lain. Sungguh hebat!!!!!



APA KATA MEREKA TENTANG KEHEBATAN BUAH MANGGIS?

Dr Sam Walters - Naturopath;Master Dalam Sains Biologi.

"Jika anda tahu apa yang saya tahu,anda tidak akan ke mana-mana tanpa jus manggis".
Antioksidan adalah kunci sebenar pada masa hadapan untuk rawatan penyakit.Buah manggis mengandungi elemen-elemen yang mampu membantu memulihkan secara langsung kebanyakan penyakit yang wujud pada hari ini.Maggis adalah agen antioksida. Kulit manggis mengandungi "XANTHON" yang berkesan untuk pengkulturan kanser payudara, kanser paru-paru, kanser perut dan leukemia.
Jus Manggis menjadi satu senjata untuk mengatasi kanser, dimana ia telah memulangkan kehidupan mereka yang majoriti di tahap 4 keatas.

Dr Albert Miller - Pakar Kesihatan Keluarga

Saya amat kagum pada kesan anti radangnya,pengurangan bengkak sendi dan pengurangan rasa sakit, amat ketara setelah mengambil jus manggis ini.Saya juga memberi pesakit yang mempunyai masalah kulit yang kronik seperti eczema dan dermatitis, semua menunjukkan kemajuan yang amat baik.Masalah pesakit prostat pun sama.Khasiat terhebat daripada manggis ini,tentang penyakit autoimun, hasil yang hebat dapat diperolehi.

Dr James Graham - Gynecologic Oncologist

Saya telah mengalami arthritis yang teruk pada sendi lutut dan buku lali.Saya berjalan dengan " tulang di atas tulang"mengalami sakit yang teruk. Saya juga mengalami ulser, gastrik dan paras hemoglobin ke tahap 6 dan di masukkan ke Unit Rawatan Rapi. Selepas 3 hari mengambil jus manggis, saya merasakan perubahan yang ketara pada masalah kesihatan dimana beransur-ansur baik.Saya amat yakin mengesyorkan anda mencuba jus manggis ini.

Dr Shermann Sugar Singleton

Saya mempunyai seorang anak kecil yang menghidap "eczema yang teruk", jadi saya memberi anak saya jus manggis, selepas 5 hari eczemanya sembuh dengan sepenuhnya.Wah sangat hebat jus manggis ini, kerana saya lihat dengan mata sendiri pemulihannya.

Robert Edgar Burns - Satu Keinginan Baru Untuk Hidup

Saya seorang polis, mengalami kecederaan sewaktu bertugas, tulang belakang saya remuk dan mengakibatkan kecederaan yang tidak dapat dipulihkan.Saya menghadapi masalah jantung, penglihatan yang teruk dan masalah angina yang teruk setiap hari.
Saya terlantar di katil setiap hari dan tidak mampu untuk menggerakkan lengan dan bahu kiri saya.Saya memerlukan bantuan isteri saya setiap hari. Saya tidur mengerekot, menangis walaupun sedang tidur kerana terlalu sakit.
Saya berdoa supaya tuhan mencabut nyawa saya segera.Pada suatu hari, anak saudara saya perkenalkan jus manggis ini. 3 hari selepas dos yang pertama diambil saya sudah dapat bangun dari katil dan berdiri tegak kerana sudah bertahun saya tidak bangun.
Sungguh hebat jus manggis ini.Masalah penyakit lain saya pun kembali baik.
Doktor saya amat terkejut dengan keadaan saya yang telah hampir kembali baik.

Mr Edwin Comer - Kehidupan Yang Lebih Baik Dengan Manggis

Saya menghadapi HEPATITIS C yang aktif, menyebabkan saya mengalami demam,sakit sendi, sakit kepala, kurang tenaga dan telinga tersumbat.Saya juga kurang bertenaga.Saya terpaksa mengambil 2,500 miligram Tylenol sehari untuk melegakan diri.
Setelah saya mencuba jus manggis dan dalam tempoh 3 minggu semua simpton yang dialami telah hilang.Saya tidak pernah berasa sehebat ini. Terima kasih manggis.

Suzette C.Greany

Suami saya mengambil jus manggis semasa berada dalam jagaan doktor terhadap masalah berat badan dan diabetes jenis II dan tekanan darah tinggi. Selepas 5 bulan dia tidak lagi menderita penyakit-penyakit ini. Berat badan turun 30 paun. Sungguh teruja dengan jus manggis ini.

Lain-Lain - Masih banyak Cerita serta Testimoni tentang Kehebatan Jus Manggis ini.

Mempertingkatkan tahap kesihatan menyeluruh dengan membantu peningkatan xanthones dan antioxida yang lain.

* Merupakan minuman kesihatan yang mengandungi antioksida yang tinggi
* Menggunakan khasiat semulajadi Permaisuri Buah
* Kandungan antioksida telah dikaji oleh penyelidik daripada Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM) dibawah Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar


ssss

Kandungan :

* Ekstrak keseluruhan buah manggis
* Ekstrak Acai
* Ekstrak Biji Anggur
* Ekstrak Delima
* Puri Roselle
* Jus Epal

Bahan lain yang dibenarkan :

* Ascorbic Acid
* Xanthan Gum 415
* Potassium Sorbate
* Permitted Flavours
* Citric Acid

mangostyn_3MANGGIS Dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku dan dikenali sebagai “Queen of fruit”. Digunakan dalam perubatan traditional seperti merawat penyakit Malaria, cirit-birit, tibi, ulser,buasir, sembelit dll. Kulit manggis mengandungi sebatian unik “xanthone” yang tinggi. Dikaji oleh FRIM (Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia).

Institut penyelidikan perhutanan malaysia (FRIM) :

* Merupakan sebuah insitusi penyelidikan hutan tropika terulung di dalam dan luar negara
* Merancang dan melaksanakan penyelidikan dalam sektor perhutanan serta pemuliharaan sumber hutan
* Menjalin kerjasama penyelidikan dan pembangunan (R&D) hutan dengan badan dalam dan luar negara
* MS ISO 9001: 2000

XANTHONE :

* Satu kelas sebatian aktif biologi unik yang mempunyai keupayaan bioaktif - seperti ciri-ciri antioksida
* Sumber Super antioksida yang paling tinggi
* Stabil (tidak musnah)pada suhu yang tinggi

sss


SAINS & KAJIAN


Pelbagai kegunaan manggis untuk tujuan pengubatan secara tradisional telah diguna sejak lama dahulu dan turun temurun bagi
menyelesaikan masalah seperti cirit-birit,buasir, berak berdarah,ulser mulut,sembelit,menghalus kulit,mencegah penyakit kulit dan masalah-masalah lain.

Walaupun penemuan secara tradisional telah lama digunakan namun kajian sains terhadap buah manggis telah pun dilakukan 150 tahun dahulu lagi.Dimana lebih dari 110 kajian telah dikeluarkan didalam jurnal-jurnal sains.

Penemuan sains tentang FITONUTRIEN,juga dikenali sebagai fitokimia,adalah sebatian bioaktif semulajadi yang ditemui dalam
makanan tumbuhan.Ianya menyediakan manfaat yang lengkap seperti kesan antioksida dan sistem imun bagi membantu menggalakkan
fungsi badan yang sihat.

Fitonutrien yang berkuasa ditemui didalam kulit manggis ialah “ Xanton ”. Ianya ujud secara bioaktif semulajadi dan memiliki ciri-ciri ANTIOKSIDA yang hebat.Terdapat hampir 200 Xanton terasing dalam alam semulajadi,40 XANTON terdapat didalam kulit manggis.

Xanton daripada kulit buah manggis menunjukkan sifat antitumor yang boleh membantu masalah seperti Leukemia, Barah Hati, Barah Payudara, Barah Usus Besar dan lain-lain penyakit. Xanton juga mengandungi unsur-unsur antibakteria, antioksidan, antiradang, antifungal,antiviral dan antitumor.


PERNAHKAH ANDA MAKAN KULIT MANGGIS?

Buah manggis yang hebat ini boleh memberi antioksidan yang tinggi dapat memberi perlindungan kepada tubuh manusia terhadap serangan radikal bebas dan dapat mencegah dan mengurang risiko penyakit kronik diatas.

"Kajian menunjukkan bahan aktif "XANTHON" mempunyai kesan positif kepada keseluruhan sistem badan,"menurut Penyelidik J.Frederick Templeman,M.D."Dari penambahan tenaga untuk melindungi sistem dalam tubuh dari radikal bebas,"XANTHON" menyampaikan faedah yang luas", XANTHON merupakan sebahagian daripada super anti-oksidan yang paling mujarab.

Khasiat Xanton iaitu bahan aktif dalam kulit buah manggis dapat membantu mengatasi pelbagai jenis masalah-masalah penyakit seperti berikut:-

- KANSER/PERTUMBUHAN TUMOR
- KENCING MANIS
- DARAH TINGGI
- JANTUNG/SALURAN DARAH
- GOUT
- ARTHRITIS
- SAKIT SENDI
- SENGAL BADAN
- MIGRAINE/SAKIT KEPALA
- STROK/PENYAKIT PARKINSON
- MASALAH SARAF
- PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK)
- GASTRIK/ULSER
- SEMBELIT
- CIRIT-BIRIT
- MENURUNKAN KOLESTEROL
- ASMA
- LELAH/PENAT
- STRESS/KEMURUNGAN
- MENCANTIK & MELICINKAN KULIT
- MENGAWAL HIV
- MASALAH SENGGUGUT/PMS
- MENOPAUSE
- KULIT BERMASALAH
- ALAHAN
- BUAH PINGGANG
- JANGKITAN PUNDI-PUNDI KENCING
- PENYAKIT GUNSI
- DEMAM
- MASALAH TIDUR
- KELESUAN
- JANGKITAN VIRUS/BAKTERIA/PARASIT
- LAIN-LAIN PENYAKIT

ANTIOKSIDAN- didalam kulit manggis iaitu Xanton dapat “menderma” elektron mereka yang berlebihan untuk meneutralkan radikal bebas.

RADIKAL BEBAS merupakan molekul yang membawa banyak kerosakan. Oleh itu dengan adanya antioksidan Xanton, maka ianya dapat membaiki dan menghasilkan semula sel yang rosak kepada sel-sel yang baik untuk sel badan manusia akan hidup seumur hidup kita.


Sekarang Dr. Templeman menggunakan manggis sebagai terapi.,
"Jika anda setuju penyakit boleh diandaikan sebagai fungsi untuk membantutkan fungsi badan dan juga menganggu kesegaran organ badan, maka makanan manggis ini telah dapat berfungsi untuk membetulkan/menyembuhkan ketidak fungsian organ tersebut."

Keistimewaan :

* Memberi kesihatan yang menakjubkan melalui pertolongan xanthone dan antioksida
* Menghalang dan mencegah radikal bebas
* Anti inflamasi & anti alahan
* Anti penuaan
* Mencegah kanser
* Melindungi sistem jantung
* Melindungi kesihatan otak dan sistem saraf
* Meningkatkan sistem pertahanan badan
* Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
* Menghalang jangkitan yang disebabkan oleh virus, bakteria dan parasit
* Mengurangkan tekanan darah tinggi
* Mengurangkan lelah
* Membantu penyembuhan luka
* Memberi tenaga stamina
* Mengurangkan sakit kepala (migrain)
* Mengurangkan pengeluaran asid



Keistimewaan :

Memberi kesihatan yang menakjubkan melalui pertolongan xanthone dan antioksida
Menghalang dan mencegah radikal bebas
Anti inflamasi & anti alahan
Anti penuaan
Mencegah kanser
Melindungi sistem jantung
Melindungi kesihatan otak dan sistem saraf
Meningkatkan sistem pertahanan badan
Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
Menghalang jangkitan yang disebabkan oleh virus, bakteria dan parasit
Mengurangkan tekanan darah tinggi
Mengurangkan lelah
Membantu penyembuhan luka
Memberi tenaga stamina
Mengurangkan sakit kepala (migrain)
Mengurangkan pengeluaran asid
Anti tumor
Anti strok
Melindungi jantung
Mencegah penyakit mata seperti katarak & glukoma
Mencegah penyakit tulang - osteoporosis
Membantu masalah senggugut
Menurunkan kadar gula dalam darah


PLEASE PLEASE READ....
BORNEO BULLETIN 16 NOV 2009
Close to 20 per cent of deaths in Brunei due to heart diseases
By Lyna Mohamad
Minister of Health Pehin Orang Kaya Indera Pahlawan Dato Seri Setia Hj Suyoi Hj Osman said that cardiovascular diseases is the leading medical problem in the Sultanate, with the most common being coronary artery disease which leads to heart attacks.

Last year alone, heart diseases accounted for 19.3 per cent of total deaths in the country.

The August 8, 2002 joint partnership between the Brunei government and Parkway Health to provide tertiary cardiac care in Brunei has led to patients being able to receive treatment locally. The tertiary cardiac care provided here includes coronary angiography, electrophysiological study and heart surgery.

Since the first coronary angiogram was performed on February 21, 2003, and the first heart surgery on May, 10, 2003, more than 3,606 angiograms, 1,776 angioplasties and 808 heart surgeries have been performed at Gleneagles JPMC until Sept this year.

Speaking at the 2nd International Cardiac Conference Brunei Darussalam 2009 at the Empire Hotel, the health minister, who was the guest of honour, disclosed that in recognition of the standards of care provided by Gleneagles JPMC, an increasing number of foreign patients are seeking tertiary cardiac care in Brunei.

Eleven per cent of patients treated at the medical centre are privately sponsored patients making Brunei a medical tourist destination.

"Notwithstanding the availability of advanced treatment in Brunei, we are also making resources available to contain cardiac diseases through better screening and risk factor management. The traditional approach of public health education for the prevention of heart diseases continues to be emphasised in our strategy to reduce heart disease prevalence," he said.

It is hoped that through primary prevention, early detection and prompt treatment, the number of heart disease cases will be significantly reduced. Doctors through their daily interactions with patients will have the opportunity to play their role conveying health messages to patients.

He noted that the theme this year, Early Detection and Contemporary Treatment, was "very fitting", adding, "There is a need to pay more attention to our hearts, have regular check-ups and maintain a consistent regime of exercise.

"In the past two decades, the cost of clinical care during and after an acute heart attack has increased rapidly and the number of patients with heart failure after a heart attack is also escalating.

"Thus, it is imperative to develop a new paradigm to screen for sub-clinical atherosclerosis and prevent its transition to deadly and costly clinical and symptomatic stages.

"If we want to tackle obesity, if we want to reduce the prevalence of smoking and other risk factors, then good health habits need to be ingrained early on. Health promotion is not just about what the Ministry of Health or other health agencies are doing, but it is about what happens at home, school and communities."

The benefits of health promotion do not disappear when young people enter their late teens or early 20s as they are important at every stage of life. Health problems caused by years of an unhealthy lifestyle start to manifest itself in this period and the need for early detection becomes even more vital, he said.

Thus, early detection is a crucial element in the preventive agenda. In middle age, in particular, lifestyles that are simultaneously hectic and sedentary can lead to weight-gain, smoking, fitness loss and debilitating conditions such as back pain.

"We don't have all the answers as to how to get the message through to people about a healthy lifestyle, but we do know that we must persist with sustained public education. It is up to individuals to actually follow the prescribed advice, change their habits and diet for the better, as well as take medicines regularly," he said.

The minister concluded that no matter what medical and therapeutic advances are made, the fundamental message is that a major reduction in deaths and disability from heart diseases will come from prevention, not cure.

No comments: